Followers


Monday 19 September 2011

Secret Admirer :)

Tujuan aku menulis pasat secret admirer atau bahasa melayunya Peminat Rahsia , bukan lah untuk bagitahu yang aku nie ada peminat, tidak-tidak saya bukan Hayley Williams yeah kawan-kawan, harap maklum *muka pun takde rupa langsung org tak ter-teka Hayley Williams lah wawa . alahai . Suka hati la, aku minat dia . Haha .

Berbalik pada tajuk, siapa pernah ada secret admirer ? Haaa ? Bila korang dapat tahu korang ade peminat bangga tak ? Pada aku lah, kalau perempuan, dia dapat tahu dia ada peminat and then lelaki itu kacak, fuhyo, memang excited habis, tapi kalau lelaki tu tak handsome, "erk, dia minat aku ker ? daaaaaaaa" Konon-konon dalam kiasan dia cakap TAK SESUAI laa gitu . Hihi . Tapi berbeza dengan lelaki, dia tak akan tahu sama ada perempuan tu cantik atau yang tak cantik minat dia . Biasanya yang cantik la terus berkawan dengan dia sbb cantik kan so tade sebab kenapa perempuan tu tak dilayan and yang tak cantik nie betol-betol punya PEMINAT RAHSIA . Gila punya dia minat dalam diam . Dorang menggunakan alasan dorang tak cantik tu pasat dorang tanak dekat ataupun berkawan dengan lelaki tu . Yang nie betol punya Perempuan Melayu Terakhir der . Sekarang nak tengok perempuan diam-diam, malu-malu , memang macam dah tak da . Perempuan sekarang selambe je lepak sesama dengan kawan lelaki . Macam aku, tapi yang rapat jela .

Aku rasa kan, lagi bagus kalau aku minat seseorang tu dalam diam daripada 2tahun aku tunggu dan last-last aku bagitahu jugak and then ? Tak ada apa yang dapat dibanggakan selama 2tahun menunggu :) Ada lah sikit kekesalan tapi nk buat macam mana kan, belajar lah dari kesilapan . Aku harap perangai macam dia lah lelaki yang the first and the last aku kenal . Sumpah aku taknak tahu lagi ada lelaki perangai macam dia . Kadang-kadang, minat dalam diam nie lagi buat kita happy daripada kita bagitahu dia kita minat dia . Sbb bila dh bagitahu, mesti kita akan termakan hati punya tengok dia layan perempuan lain lebih-lebih . grrrr (aku pernah rasa perasaan ini . Haha) dan yang aku sedar pulak bila tak bagitahu kita minat kat tuan empunya diri kita mesti tak makan hati :) Kita biasa-biasa jee . Tak perasan lebih dan paling penting bila dia senyum je kat kita, dah sampai je rumah jerit sorang-sorang, mcm nie, "ahhhh dia senyummmmm kat akuuuuuuuuu!" welahweh, dah lama tak rasa perasaan macam nie . Hahahaha :)

6 comments:

Hafizin Jamil said...

ko rasa aku ada tak secret admire..?

wawa meiko said...

Aiseymen , gua bukan tukang tilik bro . mekasih .

Unknown said...

wahaha. aku rasa semua orang pon ada kecuali aku.

sobs..

kehkeh

amrlaqm said...

dulu aku minat giler kat sorg pompuan nie..
tapi.....
kawan baik aku minat kat dia jugak...
aku pun....
berundur..
kbai
sobs T_T


*nape aku rsa sdih nie? T_T

frix said...

cerita ini pernah terjadi pada ssorg ketika di zaman prskolahannya.. sidia B mula brkenalan dgan sidia A ketika mereka mnyertai kem yg dianjurkan oleh skolahnya.. dgan kem itu lah sidia B & sidia A brkenalan.. sjak itu,sidia A & sidia B slalu brtegur antara satu sama lain.. tapi nk ckap mereka trlalu rpat pun tak jugak.. msj pun jrang pada masa itu.. pada suatu mlam sidia A mngucapkan slamat mlam pada sidia B dan pada akhir ayat yg dtulkis olehnya adalah prkataan "ily".. lalu sidia B mmbaca msj yg dkirim dari sidia A.. ketika itu fon yg dipakai oleh sidia B mngalami mslah dan bnyak nmbor2 yg ada dalam fon nya hilang trmasuklh nmbor sidia A.. jadi sidia B mnganggap msj yg dterimanya itu adalah msj dari org yg dia tdak kenal brnama ily.. dgan itu sidia B tidak mmbalas msj itu.. sjak itu mereka smakin hari smakin jrang bermsj.. brbulan2 kmudian fon yg dpkai oleh sidia B tlahpun elok dan sidia B mmbaca smula msj2 yg lpas.. ktika itu sidia B trjumpa msj lame yg mmpunyai ayat "ily".. sidia B brtanya pada kawannya "kau kenal tak nmbor fon bdk ily ni?" kawannya mnjawab:"ini no sidia A" sidia B brtaya lagi pada kawannya "nmbor sidia A? knapa dlam msj ni ada nama ily plak?" kawannya mnjawab "ily ni bkan nama org ttapi ayat shortkut yg brmaksud "i love you".... pada saat itu,barulah sidia B mngetahui yg sidia A mluahkn prasaannya,ttapi sidia B tidak tahu apa yg trjadi sbnarnya sblum ini.......... (adakah ini dikatakan SECRET ADMIRER?)

wawa meiko said...

Juling air aku bacaaaaaaaa wey =="