Followers


Monday 21 February 2011

Kawan dan Cinta .

Huk3 . Sebelum memulakan entry , aku batuk dulu . Berdasarkan tajuk kat atas , mana satu pilihan korang yang korang rasa dorang orang ke-dua rapat selepas family yang pertama ? Kawan ke cinta ? Bg aku , entah lah . Aku pun tak berapa nak pasti . Kawan sesuai untuk kita meluahkan perasaan . Mungkin . Tapi aku paling takut kalau kita dah kongsi cerita , dia bantai pecah cerita tu kat orang , pergh! Sampai mampus aku laknat kawan macam itu . Kawan mungkin diciptakan untuk kita berkongsi suka-ria , suka-duka , suka-suki, dan sebagainya . Kawan boleh jadi penasihat kepada "kebaikan" dan juga pendorong kepada melakukan "keburukan". Kata org , kalau kita nak tgk sikap kita mcm mana , kita tengok kawan kita . Kalau kwn kita comel and cun , maknanya kita pun cun and comel la , gitu ? Tak tak tak! Aku tahu kau paham apa aku cakap kan . Kawan mencerminkan perangai kita yar budak-budak . Tp aku tak berapa nak percaya kat statement nie . Yeke ? Kita tak sepatutnya lah kot , cerita 100% masalah kita kat keng-kawan . Apa yang kita alami , kawan kita mana ada rasa . So sapa lebih faham diri sendiri ? Kita sendiri bukan ? So ? Pikir ah sendiri! Haha . Kawan boleh kita jadikan petunjuk kepada dua pilihan yang kita nak buat . Then kita pilih sendiri , kita boleh mintak pendapat dia kemudian fikirkan sendiri pendapat dia dgn kita macam mana sebaliknya . Buat masa skg , aku tak berapa nak yakin dengan kawan . Kita jangan rapat sngt , kelak dia lah musuh kita . Kita jgn menyampah sngt , kelak dia lah kawan rapat kita . Sbb tu , aku tanak pun layan perasaan menyampah and terlalu menghargai orang . Haha .

Cinta . ehem ehem . Tak kenal maka tak cinta . kiki . Aku rasa orang ke-dua yang rapat dengan aku bukan kawan . Tp lawan yang akan datang . So kalau sekarang kita tak diduga dengan perangai lelaki yang ntah apa-apa, mcm mana kita nak matang dalam carik lelaki yang lebih baik pada masa akan datang ? Buat budak-budak yg jenis tak berapa yg nak menongeng kalau ditinggalkan , boleh lah mencuba aksi saya nie . Tp biasa la , siapa yg tak pena frust betul ? Aku pena , amek masa lama woo nak kembali pada asal . Tp aku tak kembali pada asal lah , aku bertukar kepada baru . Hakhak . Kalau kau pandai kawal bila frust bole sngt cuba . Aku percaya pada satu perkara , "kesilapan kita mengajar kita menghadapi apa yang ada di depan pada masa akan datang" .

p/s ; Org yg paling rapat mestilah bf/gf betoi tak ? Aku tak nafikan itu sbb aku rasa mcm betol je . Haha .

6 comments:

Mr. Swift said...

Kantoi lah ade bf ni kan?

*melepas dah. -.-

wawa meiko said...

Cewah!

yayang@yatie said...

pada yayang,bf pling rapat~~byk dy support...smgt dy pnjmkn utk kite~~~

wawa meiko said...

ROHAYATIE ; alamakkkkk! setuju :P

Mia Zahra said...

bf paling rapat? itu utk org yg kurang berkawan @ lebih tepat lagi xde kawan. Mcmn 1 day jodoh x panjang n putus? Time tu terkontang kanting lah nak cr kawan..

wawa meiko said...

Errr , mungkin jugak ada benarnya kata mu dude .