Followers


Thursday 24 February 2011

Tersentap!

Sapa tahu tersentap tu apa ? Haha . Okay . Aku ubah ayat terasa hati kepada tersentap-sentap , mcm sama aje kan maksud dia ? Perkataan aje berlainan . Setiap manusia diberikan hati untuk merasa apa yang dia rasa , or dia patut rasa apa orang lain pn rasa . Aku pun tak tahu bagaimana nak men-terjemahkannya . Paham sendiri boleh tak ? Haha .

Kdg-kdg kita berkawan kita kena jaga hati seseorang tu bukan ? Jgn fikirkan diri sendiri sngt . Nak-nak kalau org tu mmg rapat gila dgn kita , tetiba dia berubah rasa , berubah perangai , yang boleh menyebabkan kita terasa . Damn! Sakit tahuuu! Lebih-lebih lagi berubah cara dia layan kita . Kita yg paling rapat , ofocoz lah more terasa kan ? Aku tak boleh terima betol kalau org yg rapat tetiba berubah cara layanan dia kat kita . Perit lah . Aku dah la cepat ter-sentap dgn manusia yg rapat dgn aku . Mengade-ngade kau wawa . Hee . Aku rasa , sesentengah orang aje aku jaga perasaan dan hatinya :P

Antaranya la kan , text yg boleh buat aku ter-sentap bagai nak RAK ;


"Ok I dah gantok . I nak tido dulu ea . Bye"

(See ? simple ? Dey aku tak bole terima msg yg simple mcm kau tak larat nak type msg . Dulu time ngayat , baik punya smpai 3-4page kau type , boleh jee . grr . Nie yg buat gaduh! :D ) Actually kalau keng-kawan aku tak kesah sngt lah , tp before msg mcm tu , ade topik yg kitaorg bualkan , so ape salah kau type msg yg kita bualkan tu , then kau matikan perbualan tu dgn created satu alasan yg boleh mematikan perbualan kita di situ . Easy ? Good . Haha .

"Hai"

(aku pantang msg yg tade unsur mcm nak beborak tp terpaksa type semata-mata nak jaga hati) Well cara aku senang , apa kata tak payah msg langsung .

Aku tak boleh dapat msg yg kalau ianya ber-canggah dgn topik yg asal . Let say aku tga bersungguh-sungguh bercerita kat kau nie , and then "pendapat" kau . "Ohh , kenapa ? Sabar aje lah . Buat tak tahu je . Hahaha" (Kau boleh tak jgn buat main kalau aku tgh serius ? Yg nie aku tak marah tp ter-sentap ah sbb dia tak bg tumpuan pada apa benda yg aku nak ceritakan . Bebulu pun ada , so cara terbaik aku tak reply dah lepas tu . Buat sakit hati)


Bila dia start msg , mesti dia ada topik nk barbual kn , aku tak boleh betol kalau dia ada benda nak buat masa tengah msg . Reply msg kontot-kontot . Lepas tuu tak ada rasa mcm best ber-msg . Lepas tuu aku buat balik dkt dia , tahu pula dia menegur kelakuan aku yg kurang ramah melayan msg . grrrr !

Aku tak boleh jugak dia layan aku ala kadar . Must be excited sikit la nak beborak . Hihi :P

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

Hehe..kdg2 sy tergolong dlm golongan suka guna ayat ringkas.kadang2 cuma taip k untuk kata baiklah.

apapun sy pencinta bahasa melayu.certain situasi memang guna ayat penuh.macam tulis blog. :)

nice thinking. :)

wawa meiko said...

Hee . Yalah boleh type "K" sahaja , tp jgn la semasa perbualan antara dua org :)