Followers


Friday 25 February 2011

Pengecut ?

Pengejut itu apa ? Pengecut itu takut atau tak berani . I wanna talk about boys . Yer , lelaki yang pengejut . Macam mana girl-girls di luar sana tahu ciri-ciri lelaki yang pengejut eh ?

Sepanjang aku hidup la , mcm la lama sngt aku hidup kan , sbb tu aku buat entry ini . Hihi . Aku ada kenal dgn org yg tak berani nak meluahkan apa yg dia rasa . Huh ? Apa yg kau rasa kau tak berani ? Meluahkan perasaan kat perempuan ke ? Hekhek . *Aku nak tergelak kejap . Tak berani nak meluahkan apa dia rasa is seem like he let the good thing just go with NO REASON . Bila ter-sedar , baru menyesal . Best sangat ke jadi ego ? Atau mengudarakan apa yg kau nak daripada sesuatu ? Bkn nak cakap pasal ego tp kenapa dia pengejut sngt nak cakap apa dia rasa ? Malu ke kalau dh luahkan ? well , lelaki , u suppose to choose the girl with good attitude . Supaya perempuan itu tak memalukan kau kelak . Tp kau kena fikir jugak , kau baik ke ? Aku masih tak berapa nak yakin tentang , "Lelaki yg baik untuk perempuan yg baik" . Aku masih tercari-cari apa yg dimaksudkan dgn lelaki yg BAIK ? Aku rasa kita kena dapat seseorang pasangan yg berlainan perangai , baru lah ngam , kalau sama-sama kepala batu , so how ?

Lelaki pengejut jugak lelaki yg tak berani menanggung risiko . Apa la susah sngt . Risiko itu satu dugaan , dan dugaan itu mematangkan kita . Bila kita matang kita mula berfikir . Apa salahnya kau tanggung risikonya ? Mgkin risiko itu bakal menyenangkan kau suatu hari nanti .

Buat suami yg tak berani nak tegur kesilapan isteri . Yg ini pun aku rasa aku nak anggap ianya sebagai PENGECUT jugak . Aku cukup sadis melihat benda mcm nie kalau ianya terjadi dpn mata aku . Yalah , si suami ikut sahaja apa yg si isteri inginkan , sampaikan si isteri pijak kepala suami . Tak baik kalau kita sebagai isteri menjatuhkan maruah suami , kan tugas isteri menjaga maruah dan air muka suami ? Keharmonian rumah tangga semua terlatak di tangan pasangan yg dh berkahwin . Si suami menjadi ketua keluarga , siapa mahu bantah ? Melainkan prinsip yg suami pegang tak menyalahi mana-mana hukum . Tp kena ingat , hormat-menghormati antara satu sama lain itu sngt penting! Jgn kau poyo dok respect kat luar mcm bagus tp hakikatnya suami sendiri tak hormat ? pidar!

Tak perlu lah sayang bagai nak RAK . Kita hidup perlulah bersederhana :) Perempuan yg pengecut/ tak berani tu biasa lah , nama pun kaum hawa yg lemah . Bak kata along aku , kalau nk lawan dgn lelaki , perempuan teror dgn mulut je . Kalau lawan mcm Tony Jaa , tak tepis sakit , nak tepis lagi lah sakit!

No comments: