Followers


Tuesday 25 October 2011

Ingat senang jadi perempuan cun ? :D



Semenjak aku kerja kat Guardian nie , aku memang tahu semua pasal kecantikkan . Bukan aku yang nak jadi cantik , well itu semua orang nak , aku mahu bercakap pasal jadi seorang perempuan nie memang payah sebab kena jaga pelbagai jenis kecantikkan di tubuh badan nya . Nak jaga rambut daripada bercabang , kena carik syampu bersesuaian laaa , nak kena beli conditioner untuk rambut lembut dan yang terakhir nak kena beli minyak rambut atau serum untuk mengelakkan rambut daripada kering dan bercabang . Itu baru produk rambut , belum masuk ke muka lagi . Nahaiiiii muka lagi mahal barangan nya der . Nak muka terbaik kena lah carik produk terbaik kann , dan yang terbaik mesti la YANG MAHAL . Bab muka , mesti kena ada krim , pencuci muka , toner dan krim pelembab , tak ada salah satu , ibarat makan nasi tade kuah . Fuhhh! gila babas betoi , memang kena beli satu set yang harganya mencecah rm80 macam tu , tp kalau Bio-essence memang beratus lar yeik . Tu cuma luaran set muka , belum masuk lagi beli krim untuk muka yang ada jerawat tu , oxy 10 paling lakuuuuu untuk masalah jerawat . Dahsyat kan jadi perempuan , macam-macam kena jagaaa . Itu belum masuk benda yang lagi penting daripada muka dan rambut :) hehe .

Sebenarnya kan , kalau kita dari kecik tak "didik" muka kita dengan mengguna barang-barang kecantikkan , muka kita tak akan ada masalah tau . Aku rasa . Haha . Sebab aku bagi contoh diri aku lah , dulu aku tak reti "manjakan" diri aku dengan guna krim kecantikkan kakak-kakak aku . Tah macam mana suatu hari tuu , mungkin dah sampai masa dorang kesian tengok aku yang tak berapa cantik nie , so dorang soh aku pakai krim temulawak dengan cuci muka dengan toner sahaja . Tak perlu pencuci muka . Aku tak suka pencuci muka nie , leceh . Yang paling penting untuk muka sebenarnya ialah krim dengan toner sahaja . Pelembab ke , krim malam kee , tak perlu langsung sebenarnya . Toner sangat bagus , lepas jee balik kerja or balik hangout, cuci jela muka kau dengan toner , means guna kapas and then sapu kat muka kau , dan tengok kehitaman di kapas itu . Then pergi lahh mandi . Dah selesai . Tak payah lepas mand pakai krim malam laa , pakai mask la , alahai . susahnya kalau macam tu , kalau KAYA dan RAJIN tak mengapa , hamba tak larang :D

Mungkin lepas kahwin nanti baru aku perlukan kesemua set-set kecantikkan kot , kan ? Ohhh , aku tak mahu . duit tade ! :P

5 comments:

amrlaqm said...

nak cntikkan muka?
try guna losyen mustajab lah..
eh, losyen tu boleh guna kat muka ke?
wahahahaha :P

awan biru said...

betol :D

wawa meiko said...

AMIRUL losyen itu untuk melentikkan badan . auw . hahaha

Unknown said...

bahan kimia tu bahaya,,

kan?kan?

NAZ said...

berusaha untuk jadi lebih baik sekurang kurang ada usaha untuk nampak lebih baik hahaha