Followers


Thursday 4 August 2011

Mana satu nak focus :(

Okay . Baru aku perasan la lately nie aku tak terlalu focus dengan kerja math macam selalunya sebab focus kat BEL . Lately nie BEL banyak sangat aku kena focus , minggu nie aku ada dua presentation and common test . Satu presentation individual and satu lagi group presentation . Well ofcoz aku kena focus dengan presentation nie sebab "assesment" aku untuk dapat highers mark in BEL is 60% in hand and other 40% is my final . So tade sebab la untuk aku buat ala kadar je presentation BEL nie . Dah lepas presentation individual datang pulak group then presentation group belum selesai lagi besok dah ada common test . Aku rasa pressure sangat dengan situasi aku sedang alami nie . Aku kena focus in all thing . Presentation nie penting and senang tok aku catch up marks , dah la grammar aku tak hebat sangat so aku tak berapa yakin dengan 40% yang bakal ada dalam tangan aku .

Dalam sibuk-sibuk prepare presentation semua , mathematis aku tak pernah skip class . Sebab aku tahu , setiap hari mesti masuk chapter baru and aku tak nak ketinggalan macam form5 dulu . Dalam minggu nie aje dah masuk dua chapter yang begitu senang (susah) bagi aku :( Minggu nie aku busy , aku tak boleh nak buat latihan math sebanyak yang mungkin macam sebelum nie . dan besok ada quiz math and common test BEL .

Moral of the story is , i have to do my own schedule and manage my time for studying math and BEL . Then aku fikir , baru dua subject dah macam nie , macam mana bila aku dah masuk U then amek science computer yang ade lagi lima paper aku kena focus ? Arghhhh ! Belajar dari sekarang ! Go . Kbye :D

No comments: