Followers


Friday 29 July 2011

Kawang .


Hai . Saya ada kawan . Bukan , semua orang ada kawan . Tapi sekarang yang membezakan dulu dengan sekarang ialah saya berkawan dengan semua orang dan semua orang tu datangnya daripada pelbagai ragam . Kat ITP nie kebanyakkan-nya kawan saya semua orang berada :) saya rasa , saya seorang je yang biasa-biasa . Duit ade cukup-cukup dan bukan berlebih . Mak saya cakap , dalam dunia setiap orang hanya dapat satu daripada dua kelebihan , iaitu perhatian mak ayah , and duit :D Perhatian tu termasuk sokongan , kasih sayang , and sewaktu dengan-nya kecuali duit , kalau dapat duit or ada duit mesti dia kurang sokongan sedikit daripada parents dia . Mungkin parents dia busy or just biarkan sebab nak anak dia berdikari . Tapi ntah ~

Hampir setengah daripada budak-budak kat sini datang study sebab parent dorang yang suruh . Hmm , aku tak ada comment la tapi bila dorang mintak pendapat aku memang aku cakap aku ada kat sini sebab memang aku nak sebab nie je satu-satunya peluang untuk aku continue study kat UiTM Shah Alam . Dorang semua kan high taste nak continue kat LimKokWing , Uniten , ada duit semua jalan la tapi parents dorang sendiri yang fikirkan masa depan dorang , nasib baikkkkkk . Lepas itu mak saya cakap , siapa yang dapat dua-dua tu tak normal sebab dia mesti istimewa :) Ada seorang roommate aku , dia dapat dua-dua sekali . Kasih sayang yang lebih and duit . Tapi dia bapak pandai MATH ! and hanya aku aje yang nampak kelemahan dia . Pagi , siang , malam spend time dengan dia , mestilah aku dah kenal . Bagi je masa sejam lepak sesama , dah keluar semua perangai dia yang aku tak sangke . So biarlah rahsia .

Kat sini kawan yang rajin ada , pemalas ada , tak reti bawak diri ada , poyos , backstab and macam-macam lagi , semua ada . Daripada tak jumpa semua aku jumpa . Tengok lifestyle dah tahu macam mana perangai dia , tapi tengok dress-up tak semestinya dia teruk :) Aku tak sangka taw , budak yang boleh la nak dikatakan sosial and anak dato tak ada lah belagak :) Mungkin dorang ajelah yang low profile berkawan dengan semua , tp bila dorang ceritakan pasal kakak-kakak dia and abg-abg dia pentingkan status , aku fikir hanya setengah aje ataupun suku yang low profile . Best doe kawan dengan dorang , TAK HIPOKRIT , tak macam yang sederhana tapi belagak kaya tu . agaga .

So , syukur sangat aku dibesarkan dengan abang-abang and kakak-kakak yang matang and behaviour . At least hanya family aku aje tahu perangai aku and kat luar aku reti bawak diri dengan strangers ! HOHO .

No comments: