Followers


Saturday 11 June 2011

Yeahhh ! New Baby .



Yeah! Tadi petang aku mak and alang pergi Hospital Ampang tengok Kak Ina (Mak Long) dan orang baru yang baru je 2hari berada dan merasa keadaan di dunia :)


Keadaan baby okay , tengok la picture kat bawah mukanya bersih and muka merah , biasa lah baby memang muka merah je , nak tengok dia rupa siapa kena selepas ibunya selesai pantang . Keadaan Kak Ina menyayat hati . Kena stay kat hospital masuk ICU . Semalam keadaan nya dah 50/50 sekarang kira dah okay tapi tak sepenuhnya lah . Tadi masuk kena dua orang sahaja , so tadi masuk dengan Kak Fazi , aku dah tak terkata . Tengok wayar sana , wayar sini , tengok darah tergantung , aduhai . Kak Fazi panggil je "Kak Ina" Kak Ina pun bukak mata dgn air mata dia mengalir , aku pun dah menangis , Kak Fazi pun menangis . Sedihnya tengok , badan bengkak , muka pun bengak . aduhai . Kak Ina tak boleh nak bersuara , setakat bagi isyarat aje . Kak Ina jadi kritakal macam itu sebab uri dia ke bawah , tersekat uri kat rahim , so nak buang rahim tu kena laa buang rahim sekali . Ya Allah , aku tak tahu cerita sepenuhnya . Cukup lah ~


Kali kedua aku pergi melawat lagi , "Kak Ina , Najwa dengan Alang datang nie . hee" Kak Ina hulurkan tangan dia , aku pun pegang . Kak Ina tak boleh nak genggam . Aku dengan Alang pun cerita keadaan baby . Baby okay , baby perempuan , lawa , rambut lurus . Hee . Lepas tu Kak Ina bg isyarat Along Along , "oh along ? Nak jumpa along?" Kak Ina angguk , aku pun dengan pantas panggil along . Rasa lega sikit Kak Ina dah bagi isyarat and dah sedar sikit . Hee .


Taraaaa ! Ini lah dia baby girl . cer tengok muka dia . Tak nampak sangat . Haha . Nama belum diberi lagi lah . Dengar cerita nak letak Nur Iman . Aku cakap dengan along , "ohhh , apa kata letak Rosalinda , kak ina pun nama Roslina . Hakhak" Tergelak semua disitu . agaga .



Nie lah diaaaa bapak ! Anak-anak along semua panggil bapak , tah macam mana lah gamaknya baby girl nie panggil "bapak" yer . Heee .


*Semoga Kak Ina cepat sembuh . Amin Ya rabbal Alamin :)





No comments: