Followers


Sunday 5 June 2011

Pilihan .

Kelmarin mak aku baca paper Harian Metro, ada iklan temuduga untuk lepasan SPM . wewit . Universiti Teknologi Malaysia . Mak beria-ria sudah suruh aku pergi . Aku pun mencuba la nasib semalam pergi kat Jalan Semarak . Aku layan untuk ambil Diploma Bukan Keturuteraan and Diploma Teknologi . So aku decide ambil Diploma Sains Komputer (Teknologi Maklumat) kat Perak . Ini pilihan mak den . Dia saje je nk merapat-rapatkan aku dgn akak aku yg bakal pindah ke sana . grrr .

Okay aku tanya la semua pasal Institut Teknologi Perak (IPT) . blaa blaa blaaa . Dorang pun under UiTM . Abg tu cter pasal aku layak masuk UiTM sebab kelayakan SPM aku lima kredit cumanya, BM BI and MATH kena kredit, yg aku math tak kredit, lulus je . Hakhak . So abg tu tawarkan aku amek Pra-Diploma kat Institut Teknologi Perak tu selama 6bulan then dah habis aku terus ambil diploma kat UiTM Shah Alam . wewitttttttt ! Peluang tuuu . walahhh ~ Ramai yang cakap bazir masa 6bulan ken ? Aku pandang je mak aku bila ckp 6bulan tu then mak aku cakap, "alah kau sekarang nie belajar je Najwa, habiskan hidup kau tu dgn belaja bukan melepak bkn berkawan" . Dalam hati , ohh jadi mak bagi la . Aku nak je melompat depan mak tu Ya Allah, happy doeeeee . ! Masuk Pra nie kena bayar laa , yuran dia dah seribu then tak termasuk sewa hostel serta makan for 6month . 6bulan aje Rm3ribu kena dlm tgn, paling koman pun Rm2riban . Naty dah habis baru aku ditanggung MARA kat UiTM nun . Kakak aku alang OKAY je . Tp dud pulak cakap soh amek second intake . "dud, tu kalau aku confirm diterima UiTM baru berani aku amek second intake"

Tak sabarnyaaaaaaaaaaa !

No comments: