Followers


Sunday 5 June 2011

AYAH :')



Lama dah tak jumpa dengan Ayah . Teringat dulu zaman kanak-kanak, bukan main manja betoi aku dengan Ayah . Dulu memang manja dengan Ayah, tidur bawah ketiak Ayah weh . Haha . Dulu Ayah rajin la layan karenah aku , mana aku nk pergi Ayah bawakan , aku nak skuter Ayah bagi , aku nak basikal Ayah bagi , aku nak duit sehenget beli cokolat Ayah bagi , hari-hari setiap kali balik kerja Ayah mesti belikan aku coklat :') Aku pergi sekolah Ayah hantarkan , Ayah sediakan baju , semuanya Ayah lahhhh . Zaman dulu susah , jadi Mak dgn Ayah busy dengan kerja . Mak dah tentu malas nak layan jadi Ayah lah layan . Kata orang anak perempuan nie memang manja dengan Ayah . Kakak aku alang tu pun manja jugak dengan Ayah, yerlah, dulu Ayah memahami dia jugak . Ape-ape pun dia nak kawen Ayah yang walikan :') Dud pun same . Dulu mintak motor dapat jee . Alang mintak ape ek ? Lupa dah . Tak payah cakap zaman dulu-dulu, sekarang pun aku nampak anak perempuan memang dengan Ayahnya . Alang dapat anak perempuan, Alia tu, bukan main manja lagi dengan Abg Rozi . Yelah abg Rozi je yang rajin melayan, yang akak aku tu kureng sikit, walaupun dia sayang tp letih la nak melayan 24hours . HEHE . Dud, si Damia tu, bukan men lagi lentok dengan Abi dia . Tidur tidur, dia peluk Abi dia comel je tengok . grrrr ! Abg Ngah aku pulok, anak dia dua orang perempuan, lagi dahsyat punya manja dengan abg aku tuhh walaupun Kak Fazi rajin melayan karenah anak-anak dia dua orang si Syafiqa dengan Syafira tuu tapi dengan Papa jugak dorang manja and nak berkepit . Along aku je anak dia dua orang lelaki, yang tu pun Amin manja dengan Ibu, Zulkarnain manja dengan Bapak! :')

Aku ada call Ayah cerita pasal aku nak sambung belajar tu . Sedih aku dengar suara Ayah . Lama tak jumpa . Nak jumpa mcm mana, nak pergi rumah Ayah kena lah ada yang follow sekali . Tp masing-masing busy dengan kerja so tak dapat laa . Mcm mana lah keadaan Ayah, ade 3g tak kat kampung tu ? Mcm tak ada je aku rasa . Hihi . Aku ngadu dekat Ayah masalah yg aku hadapi sekarang . Dah berhingus-hingus pun aku berborak dengan Ayah . Ape-ape hal pun Ayah jugak aku carik, aku harap suatu hari nanti aku tak akan lupakan Ayah . Ntah kenapa selama nie , hai . . . . . . Ntah la . Sekarang nie dekat Ayah aje aku berharap sangat-sangat . Aku tahu semua orang akan hadapi masalah yang sama, tp aku rasa masalah aku lain sikit dengan sokongan moral hanya aku dapat daripada Mak, Along and Alang aje , tak jalan jugak . Tak payah lah nak kondem-kondem aku lagi ek . Letih weh .

Inilah kehidupan wawa . . . . . :)

4 comments:

Tinkerbell said...

syg,,,ayah u duk lain ke syg?

wawa meiko said...

Tinkerbell ; my parent was divorce . when im in standart 6 :/

Anonymous said...

As Salam,

wyna pun syg ayah wyna..haha~
lgpun.ayg lg sporting dr mak,KN? ;P

wawa meiko said...

Waalaikumusalam , yep yep , AYAH memang sporting !