Followers

Friday, 10 June 2011

Mengumpat .

Semenjak hari tu , memang tak hingin dah aku menyeksa jiwa aku dengan "membaca" benda-benda yang menyakitkan hati dan dia yang sakit jiwa . So aku dengar ajelah Alang aku ber-cerita . Kenapa aku boleh dengar cakap Alang ? Tengok lah cara Alang tuu layan aku , memang dia ada marah-marah aku , cara si Alang tu marah memang lantang tapi aku boleh dengar cakap dia kan kan ? Tak payah lah fikir aku je , kau dulu pun sama , dah la mengumpat MAK sendiri . Haii , ape laa . Bila aku bersikap lurus bendul bila kau mengumpat, kau menyampah kan ? Ada aku kesah ? Aku malas nk buat dosa yang sememangnya dosa aku lagi bertimbun dekat mak tu . Kau nak ajak menambah-nambahkan lagi . Sakit hati baca penulisan kau yang "bijak lagi cerdik" tuu , sungguh bijak . Tu kalau orang yang jenis menghormati adik-beradik tu kalau baca mesti dah boleh teka mcm mana perangai kau . Seorang yang bongkak , berlagak , dan SOMBONG . dengan orang takut tapi dengan adik-beradik sendiri wah bukan main berani kau . Cakap tak hengat . Cakap aku je melawan, habis kau ? Jangan cakap aku je , kau tu pun sama . Memang la apa kau buat kau tak tahu , tapi salah orang kau memang nampak . Yelah , "BUDAK PANDAI" kan . Tuiiii ! Kau kena ingat jugak la kan , setiap orang sedang menjalani proses pembesaran dan bakal melalui perkara-perkara yang tak pernah dia lalui . Kalau dulu kau pernah melaluinya, sekarang aku pulak la melaluinya . Contoh banyak . Apa kata kau biarkan apa je yang sedang aku lalui ini . Aku tak perlukan nasihat kau , aku perlukan mak aku jeee . Pada kau , kau memang cakap "eleh si budak najwa tu perangai mcm tu ingat ada . . . . . " habis orang kat sini pun cakap "elehhh si tut tuu memang blablablababalablaaaaa . . . . . " So , seri ! Haha . Kau cakap dengan aku perangai macam nie macam nie , habis perangai kau dengan mak pulak macam mana ? macam mana ?

*thankyou blog . Kau lah tempat untuk aku mengumpat !

No comments: