Followers

Tuesday, 8 February 2011

Zaman tak comel .


Haha . Aduyai , aku nak tergelak tengok muka aku sendiri masa sekolah rendah wei! Bapak laaa hai hodohnyaaa , astaghfirullah-al azim . Mengucap panjang bai . Haha . Siak betol Alang pegy kuarkan album gambar zaman perang dulu , sebelum tunjuk kat aku dia dah tergelak bagai , aku mcm nk belasah je sbb dia bising . Biasa la en kanak-kanak , comot la . Apa engat time tu aku tahu ke jaga diri ? Aku tahu ke jage penampilan diri ? Aku peduli apa pakai kemas-kemas dulu kala . "Lelaki" pn aku tak tahu apa tu . Bila dh besar baru lah aku tahu lelaki diciptakan untuk perempuan dan perempuan diciptakan untuk lelak . Dulu mmg aku tak ada rupa perempuan laa , dgn hitam-nya , rambut mcm alleycats , lasak , kasar , comot , haih dan sewaktu dengan-nya lahh . Sapa rapat dgn aku meh aku tunjuk kad pengenalan aku , tp janji dulu jangan ketawa! Kau engat aku na upload gmbar kad pengenalan aku ? Jgn harap! Haha . Bila nk pegy tukar gambar nie wei! Masa bayi dulu comel la en en , dh 7-12 tahun tu yang aku comot , alaaa , rileks la menda dh lepas, skg aku dah perempuan gituuu . Pewittttt!

Dulu sekolah rendah pegy sekolah naik basikal , lumba dgn kwn turun bukit kat seksyen 5 , bukit yg gila babas tinggi tu , sikit tak gentar , keta yg takut aku , bkn aku takut keta , masalah betol . Skg pegy sana tgk , tanak ah panas , naty aku hitam! Skg jaga kulit jgn memain . Budak-budak skg aku tgk main taman permainan , main masak-masak , asal nk kuar main je mak teman . Aku dulu tak main la , aku main kt longkang besar , panjat pokok , main gayut-gayut , lumba panjat sapa paling cepat smpai kat atas , masya-Allah , aku pegy kat Bandar Teknologi aku terimbau kenangan lalu . Apa la aku pegy maen kat longkang tu , tak paham betol ! ==" Lepas berpindah ke Taman Restu , kat situ lagi r semua budak-budak lelaki , mmg aku kawan gn dorang aje lah . Permainan top kat situ , galah-panjang , main kejar-kejar , baling-baling selipar , dan yg paling aku suka main rondes ! Alaa mcm Bola Lisut , tp kita org panggil Rondes ke ? Lebih kureng la . Heh . Aku membesar kat Taman Restu tu sampai la ke keadaan nie haa , smpai lah jd remaja , dorang je yg tahu zaman comot aku tuu . Skg bila tersempak dgn mereka-mereka , aku buat-buat tak nampak . Hak3 . Segan wei !

Dah , sampai sini jek . Cter pasal hidup aku nie mmg sampai besok pn tak habis ! :D

8 comments:

PendekarPetai said...

aku sgt gemuk mase skolah rendah... huhu tragis....

Novelgurl said...

Assalamualaikum

haha..rmbut mcm alleycat? ala..share lah..sharing is caring..hehe

DuD said...

aaa..nanti aku soh alang upload gmbar ko...mesi gempak beb!!!
tu la..kitorg dah nasihat marah2 ko lagi jgn main luar jgn main luar.jgn main kat longkang.jgn main longkang. tp ko degil... tgkk smpaikan org pun boleh ingat ko anak 'ke****'.. hahahahaa...

Kiwamiwa said...

Pendekar Petai ; huwawa ! Yakah . skg bagaimana ?

Kiwamiwa said...

Novelgurl ; waalaikumusalam . Haha . No way ! hodohhhhhhhhh ! grrrr

Kiwamiwa said...

Dud ; Hahahahahax , ala biasa la dulu aku carik pengalaman . muahahaxxxxx .

khairul akmal azman said...

sy syg gemuk+gelap mase sekolah..
xpe u skunk da lawa meh

Kiwamiwa said...

Khairul ; auww , Hahaha :D