Followers

Saturday, 29 January 2011

Nak letak tajuk apa ?

Semua orang ada masalah . Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya . Kadang-kadang kita tengok jugak apa jenis masalah , adakah masalah tu patut diselesai ataupun buat dek . Selama nie orang selalu kenal aku sebagai seorang yang buat dek . Mcm tak hingin nak amek tahu masalah sendiri . Tp dalam hati siapa yang tahu melainkan Allah jer yang tahu . Duluu aku tak berapa kesah sangat sebab aku tak tahu rasa bebanan sesuatu masalah itu bagaimana . Tp kini baru aku sedar dan mengetahui apa itu masalah . Bila masalah datang je , aku rasa mcm susah je nak hadapi . mcm dh buntu sbb tiada jalan penyelesaian . Tp dalam aku memikirkan masalah , rupanya ada lagi yg beban menanggung masalah . Tgk cara dia mcm cool cool je , agaknya dia dh tak tahan tu yang terlepas kat status facebook . Hihi . Bila dilanda masalah , nasihat yg paling bernas dan sentiasa org bagi ialah "bersabar , bersabar dan bersabar" Yer , mmg aku sedang bersabar . Dlm tgh bersabar tuu , baru aku tahu untuk menunggu sesuatu masalah itu diselesaikan punyalah seksa! Penantian itu suatu penyeksaan!
Ya Allah , bagaimana lagi inginku pinta darimu supaya aku kuat mengadapi mainan duniawi mu ?

6 comments:

puterinuraqiliah said...

kadang-kadang kita akan perasan yg kita juga ad perasaan yang orang lain x jangkakan..

cik ungu said...

cakap "sabar" memang senang,sis..tp once u managed to get thru n survive, baru perkataan tu bermakna gila..

nway, Allah tu sangat hampir..lebih dekat dari urat nadi..~


Let Fate Fares You Better


gudluck~

asfira aminuddin said...

babe! kena sbr banyak2 tau! :)

wawaZIBANG said...

Aqilah ; Yer , sokong apa kamu katakan .

wawaZIBANG said...

Aqilah ; Yer , sokong apa kamu katakan .

wawaZIBANG said...

Cik Ungu ; mendalam kata kata mu . Hmmm
(sedang memikirkan nya)