Followers


Friday 20 January 2012

Perjumpaan IbuBapa .

Kenapa mesti ada perjumpaan antara cikgu dengan ibu bapa ? Lecturer dengan ibu bapa ? Bagi definisi aku sendiri lah , ianya salah satu cara untuk ibu bapa tahu yang kita nie success dalam pembelajaran ke ? Salah satu cara untuk tunjuk kat ibu bapa kita yang kita nie pandai kat sekolah ? Ataupun salah satu tektik untuk cikgu ataupun lecturer mengadu perangai kita kat sekolah ? Hmm , mungkin mungkin . Kalau budak sekolah tu mungkin lah tektik mengadu perangai , tapi kalau mahasiswa/mahasiswi lantak p kau lah , kannn ? Ehh , mak dengan abang aku tak macam tu .

Dari aku sekolah dulu , yang rajin datang amik report card dulu , hadir sukaneka aku ialah bapak aku sendiri :) Ayah aku dulu memang rajin layan karenah aku , rajin hantar and jemput aku kat sekolah dan sangat manjakan aku . keke . Tapi sekarang aku tak manja okay . Mak aku pula sibuk dengan pekerjaan dia , dia hanya membantu bapak aku . Dan boleh dikira mak aku "ketua keluarga" dan ayah aku amek alih tugas jaga anak-anak , aku rasa macam itu lahhh kot . Tebalik pulak . Tapi masuk sekolah menengah , aku dah tak suruh bapak aku amek report card lagi , maklum ler dah besow , malu lahhh ! Haha . So aku cuma tengok dari jauh result aku and terpulang kat aku nak bagitahu mak ayah aku . Diorang tade tanya aku diam jelah :D

Dan weekends nie , perjumpaan ibu bapa jugak . Baru lepas midterm lah katakan . Tade nya mak aku nak mai datang jejauh ke Ipoh nie nak tengok result aihh , biaq dia tengok melalui surat cinta yang sampai kat umah je :P

4 comments:

kurus said...

uishh teringat lak akka zaman sekolah dulu .. mak ayah dtg tgk resault .. deboooo ;)

Unknown said...

kalau kita dulu... saspen giler biler duduk sebalah mak yg dtg ambik report kad !!!! takut balik rumah kena leter... he3

adan said...

dulu time aku kecik.. jarang sekali ibubapa ku datang ambil report card..

bila dorang tanya pasal result,macam2 alasan aku bagi.. wkwkw

LYAfrina said...

salam dik.. kalo x silap akak.. samb ombak rindu tu kalo x silap kedua-duanya terbitan INTENS